Khamis, 16 Februari 2012

Pertandingan Melukis Banner MaulidurRasul ~

Salam..

Baru hari ni Nur dapat men update blog Nur nih.. Biasalah, bz memanjang ngan kerja.. kerja.. and kerja.. yke? haha.. yela kot.. Ok, kita baru sahaja menyambut Hari Kelahiran Nabi Muhammad S.A.W, Rasul junjungan kita.. Setiap selawat untuk rasul kita, kita akan mendapat ganjaran pahala..

Sabda Nabi s.a.w : “ Barang siapa berselawat kepadaku waktu pagi sepuluh kali dan waktu petang sepuluh kali , maka ia akan mendapat syafaatku di hari kiamat. Begitu besar ganjaran yang bakal kita dapat, berselawat lah selalu ke atas Nabi kita, Nabi Muhammad S.A.W..

Setiap kali Nur membaca sirah2 Nabi-nabi terdahulu dan Nabi Muhammad S.a.w, banyak teladan yang Nur dapat, kadang2 mengalir air mata membaca pengorbanan, keperitan, kesusahan para Nabi, iaitu utusan ALLAH S.W.T, menyebarkan ajaran Islam.. Islam adalah agama yang benar.. Bersyukurlah kerana dilahirkan sebagai orang Islam.. Moge di akhirat kelak, kita bersama-sama dengan para nabi dan para solihin.. Amin..

Ok, berbalik pada tajuk di atas, Pertandingan Melukis Banner Maulidur Rasul, Nur bersama rakan sekerja yang lain terlibat dalam pertandingan melukis banner nie, conteng2 jer kan.. hehe.. Conteng2 pon kena la ada bakat juge, Nur cuma pandai conteng guna berus warna jer, bab conteng2 guna pensil saper lagi kan.. Kas as la.. Nur and beberapa rakan yang lain, memberikan idea dan menyumbang tenaga untuk melukis sikit dan mewarna..

Hope tahun 2012 ni kami bakal mendapat tempat pertama, JOHAN, becoz tahun 2011, kami cuma berada di tempat ke 2, Naib Johan, mesti lah tahun nie up lagi kan... Doakan kejayaan kami ye~


Sila tatap picture candid kami ye.. candid ke? hehe.. Tergambar Keikhlasan, Ketekunan dan Kerjasama dalam gambar di bawah... Gambar tidak bisa menipu~ hehe.. dan de juge picture banner kami yang sudah siap..


sedang berbincang


tak sabar teman nk warna



hasilnya.. terbaek kan..





p/s : tak sabar tggu keputusannya.. hope yg terbaek buat kami ~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan