Jumaat, 20 Mei 2011

Pendakian Kami Di Bukit Ungku Busu~

Tanggal 15 Mei 2011, iaitu pada hari Ahad.. Aku bersme teman2 mendaki Bukit Ungku Busu, Lumut, Perak.... wah, nie la pengalaman pertame aku mendaki bukit, mule2 tuh excited glerrrr... yela, first tyme mendaki bukit... nie pic sblm kami mulekn pendakian...













Muke cun2 jer sblm nek an... haha... x tgk slps nek... berpeluh2.. tp, aku still maintain jek... hee.. yke??... kte tgk t... kami mule mendaki, blom smpai setengah jam mendaki, aku n yg lain2 mule terasa kepenatan mendaki... betoi weiii... aku rse nk give up aje... tp, aku kuatkn semangat beb... kami teruskn aje pendakian, tp, xsmpy 10 mnt mendaki, asyik berhenti tuk 'pit stop' aje... berhenti tuk berehat ler... haha... aku asyik muntah2, rse nak jer give up... tp, takut nak patah balik... haha... aku pun teruskn aje pendakian, pabila melihat semangat kenkwn len dan aku juge kembali kuat bler my lovely fren noorhamimi berada di hadapan, ak juge mau seiring sejalan ngn nya~~ heeee... nie pic kami tyme mendaki n de juge pic tyme kami berhenti tuk 'pit stop'... kami tetap mengukirkn senyuman tyme bergambar, wlpn penat gler beb~~






Kami teruskan lg pendakian, mengharungi onak duri, dugaan dan cabaran, akhirnya, kami berjaya!!..... berjaya smpy ke puncak kejayaan~~ haha... puncak bukit ler... bg aku, nie la usaha aku yg banyak aku kuarkan peluh n mengalami kesakitan tau... huhu... penat taw mendaki nie... juge sakit taw kaki n tgn aku... penat melangkah n memaut... nie la pengalaman aku yg pertama n terakhir juge~~ xmau dah mendaki2 nih... sekse aku rse taw.... keperitan n kepenatan semasa mendaki bukit nie xkn ku lupakan dan xkn ku ulangi lg... haha... nmpk sgt seksa nak nek bukit an... oke, nie pic aku n teman2 d puncak bukit n juge de pic permandangan dari ats bukit~~









Setelah, setengah jam berehat kt puncak bukit, kami pun memulakan perjalanan untk turun bukit... Mse nk turun bukit, kne berlari2 n turun laju2... kne pandai menahan n memaut... Akhirnya, kami smua selamat turun... hee... besh2 ble da turun... apelg, nk balik umah tido n berehat secukupnyer... esok aku kne kje plak... heee... xkn nk nek mendaki lg... oh no..no..no..... x kn dah.... cukup sekali nih jerrrr... oke, nie pic kami tyme turun dr bukit n duk berehat jap, ambk nyawa blik la, haha.. yela, nk drive kete lg...xsabo nk pulang ke umh lerrr~~ haha... padahal, sempat ag g umh kwn len... haha~~






11 ulasan:

  1. haha.... kalo ak pi, ak tempah tiket tuk tido kt ats sne lar... haha... ak x mau pi dahhhh...

    BalasPadam
  2. huhuhuhuh....alor siha dont givup ok...nt kite g lagi nk....aku tgok mimi tak menitik pun peluh hahahahhahah

    BalasPadam
  3. hahahhaha... xmencbr la.. ade x yg lg mencbr?? hahahahahahha.... belagak giler.......

    BalasPadam
  4. njwa, ak xnk dahhhhhhhhhhhhhhhh.. haha...

    BalasPadam
  5. hahahhaha.... rilek la siha.... nnti kita daki naik moto.. xde la penat..hahaha

    BalasPadam
  6. haha... bler la tue ye? hee... oke, t kter plan k...

    BalasPadam